Voyages culturels: Peru

This October, a team of twelve Rosey adventurers grabbed their back-packs and headed to Peru: the great land that sustained the Inca civilisation. Twenty hours later, confronting altitude sickness at 4,000 metres above sea level, making our way through numerous boxed lunches and without wireless signal (tough conditions), we at last arrived at the awe-inspiring Machu Picchu, the Lost City of the Incas. Also on the trip’s itinerary were the ruins of Sacsayhuaman, the floating islands of Uros on Lake Titicaca, and pre-Inca tombs in Sillustani. Along the way we fed llamas and vicuñas, shopped at traditional street markets, saw breeding places for guinea pigs, sampled Maras salt from Inca salt pools, hiked and rode on trains, planes, boats and buses.

Activities aside, one of our principal aims for the trip was to visit a primary school in the agricultural Urubamba valley, one of the poorest places in Peru almost entirely sustained on agriculture and farming. Throughout the weeks before, we had been selling brownies to students and teachers at Rosey, and used the 820 dollars raised to buy a range of school supplies, sport and art equipment to take to the primary school. We loved being with the children inside and outside their classroom, exchanging knowledge and games and sharing in their own local culture; saying goodbye was a difficult moment for us and a piece of our hearts stayed with the children of that school.

Voyages culturels - Le Rosey trip to PeruVoyages culturels - Le Rosey trip to Peru 2

 

 

 



Voyages culturels : Pérou

En octobre dernier, douze aventuriers roséens ont saisi leurs sacs à dos pour se rendre dans le berceau de la civilisation Inca : le Pérou.
Après vingt heures de trajet, confrontés au mal de l’altitude (4000 mètres), à de multiples plateaux repas et sans connexion internet (conditions extrêmes), nous sommes enfin arrivés au pied de l’impressionnant Machu Picchu : la cité perdue des Incas. Les ruines de Sacsayhuaman, les îles flottantes d’Uros sur le lac Titicaca et les tombeaux pré-inca de Sillustani figuraient également sur l’itinéraire de cette expédition. En cours de route, nous avons nourri des lamas et autres vigognes, fait des emplettes dans les marchés traditionnels, visité des lieux de reproduction de cochons d’inde, prélevé des échantillons de sel de Maras dans des mares de sel Inca, parcouru notre voyage à pied, en train, en avion, bateau et autobus…

Ces activités mises à part, notre objectif principal était la visite d’une école primaire située dans la vallée agricole d’Urubamba, l’un des endroits les plus pauvres du Pérou. Au cours des semaines précédant notre voyage, nous avons vendu des brownies aux élèves et aux enseignants du Rosey. Les 820 dollars collectés ont servi à l’achat de fournitures scolaires, d’équipements sportifs et artistiques pour cette école primaire. Nous avons aimé être avec ces enfants, échanger des connaissances et des jeux, partager leur propre culture locale dans et en-dehors des classes. Leur dire au revoir a été un moment difficile pour nous et une partie de nos cœurs est restée avec eux dans cette école.

Voyages culturels : Excursion au Pérou pour les roséensVoyages culturels - Excursion au Pérou pour les roséens

 

 

 



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